Aanvraagformulier Natuur- en Landschapsbeheer - Subsidiestelsel Natuur en Landschap

Inleiding

Met dit aanvraagformulier vraagt u subsidie aan voor natuur- en landschapsbeheer op grond van de Subsidieverordening Natuur- en Landchapsbeheer <provincie> 2016 (SVNL2016). Het formulier dient volledig te worden ingevuld voor zover de subsidievereisten op u of uw project van toepassing zijn.

De provincie bepaalt in het Openstellingsbesluit SNL voor welke activiteiten subsidie beschikbaar isgesteld. De natuurbeheerder moet gecertificeerd zijn of een SNL-certificaat aanvragen. Bij een positief besluit op deze subsidieaanvraag, volgt een subsidiebeschikking voor een periode van zes jaar of een wijziging van een bestaande beschikking voor de resterende looptijd. Voorafgaand aan deze aanvraag, kunnen de beheerder en provincie afspraken maken over het beheer, openstelling en monitoring. In dit overleg kunnen ook andere afspraken worden gemaakt, zoals over de wijze van bevoorschotting en rapportage.

Deze afspraken kunnen bij de subsidieverlening worden vastgelegd in een uitvoeringsovereenkomst.

Bijlagen

Voordat u dit formulier invult is het handig om de volgende bijlagen in digitale vorm bij de hand te hebben. Er wordt verder op in dit formulier om gevraagd.

  • Bewijsstukken grootte ondernemer
  • Overzicht met totaleoppervlakte aangevraagde natuur- en landschapsbeheertypen (zie format bijlage 1)
  • (Digitale) kaart (zie beschrijving rubriek D.2 GIS-bestand volgens het GLP)
  • Certificaat natuurbeheer of, voor individuele certificaten, bewijs van aanvraag tot certificering (ingeval van collectief met individuele certificaten alle certificaten of bewijzen van aanvraag tot een certificaat van alle deelnemers van het collectief toevoegen)
  • Overeenkomsten tussen collectief en beheerders.
  • Overzicht met identificatienummer per deelnemer en naam van de deelnemer
  • Nulscenario en de bijbehorende bewijsstukken
  • Een bewijs van bankrekening (kopie afschrift is toereikend)
  • Een ondertekende machtiging als u dit formulier invult als gemachtigde (indien aanvraag wordt ingediend namens derden)

Vraagt u voor de eerste keer subsidie aan bij ons? Houdt u er dan rekening mee dat wij de volgende stukken eventueel opvragen:

  • een kopie van de statuten of reglementen van de organisatie
  • afschrift inschrijving handelsregister
  • de balans per einddatum vorig boekjaar of de jaarrekening over dat jaar

Kijk voor meer informatie ook op het subsidieloket.

Privacyverklaring

Hoe gaat de provincie Drenthe met uw gegevens om? Lees het in onze privacyverklaring

Heeft u vragen?

Heeft u vragen of wilt u meer weten? Neem dan contact met ons op. Dat kan per e-mail of telefonisch:
E-mail:  post@drenthe.nl
Telefoon: (0592) 36 55 55

Afhankelijk va uw keuze kunt u in de volgende stap met DigiD of met eHerkenning inloggen.

U vraagt aan als